Obra major

Sol·licitud de llicència per a realitzar obres del següent tipus:

  • Obres de construcció de tota classe d’edificis de nova planta.
  • Obres d’ampliació o alteració de  volumetria de tota mena d’edificis.
  • Obres de reforma que suposin modificació de l’estructura d’un edifici (inclosos els fonaments).
  • Obres que afectin els elements i espais catalogats als plans especials de protecció del patrimoni (arquitectònic i natural).
  • Col·locació d’anuncis i/o altres elements situats a la coberta d’edificacions i que poden modificar l’estat de càrregues de l’edifici.
  • Obres que augmentin o redueixin el volum de l’edifici.
  • Obres de reforma que suposin modificació substancial de la distribució interior dels edificis.
  • Obres d’urbanització que no configurin un projecte d’urbanització, no contemplades en el planejament.
  • Obres que es realitzin en façana i modifiquin l’aspecte exterior de les edificacions.
  • Qualsevol que sigui el grau d’intervenció sobre la composició, acabats, fusteria o elements nous.
  • Obres d’urbanització i parcel·lació de terrenys, no contemplades en planejament.
  • En general totes les obres de moviments de terres, excepte aquelles que suposin una variació del nivell natural de terres en més/menys 1m.
  • Obres de construcció de murs de contenció, pous i obres de captació d’aigua.
  • Actuacions de tallada d’arbres que formin massa arbòria i que tinguin una superfície major a 1.000 m².
  • En general, totes aquelles obres que exigeixin la direcció d’un facultatiu titulat superior.

Tramitació:          

  1. Adreceu-vos al Registre Municipal i presenteu la instància junt amb la documentació a presentar indicada a l’últim apartat.
  2. Un cop resolta la sol·licitud, us notificarem la resolució a la vostra adreça indicada per a notificacions.
  3. Un cop concedida la llicència, si no s’estableix expressament en l’acte de concessió, es regirà per allò establert a l’art.181 del DL 1/2005, disposant d’un termini de 12 mesos per iniciar-les i un de 3 anys des de la seva concessió, per acabar-les.

 

Quin cost té:

L'establert a les Ordenances fiscals

Qui pot sol·licitar-ho:

La persona interessada o afectada pel tràmit. Un/a representant degudament autoritzat/da.

Cal aportar:

  • Instància de sol·licitud segons model facilitat per l’Ajuntament

  • Projecte Bàsic i d’Execució

    Per duplicat en format paper, i un en format digital (pdf, dgn, dwg o dxf) signats i visats (si s'escau) per un tècnic competent i pel Col·legi Professional corresponent, en el projecte s’aportarà plànol d’emplaçament referit al POUM.
    S’adjuntarà plànol d’emplaçament amb els serveis, mobiliari urbà i jardineria existents en la via pública per tal que les noves obertures projectades, no resultin incompatibles amb aquestes preexistències.
    S’adjuntarà declaració de residus amb el càlcul de la fiança corresponent, segons model del COAC.

  • Full d’assumeix de direcció de l’obra DdO (Arquitecte).
  • Full d’assumeix de direcció de l’execució de l’obra DdEO (Aparellador).
  • Dades del Constructor.
  • Estadística d’Edificació i Habitatge amb les dades corresponents al projecte d’edificació i signat pel promotor i el tècnic corresponent. Programa de Control i Qualitat.
  • Estudi o Estudi bàsic de seguretat i salut

    amb indicació del pressupost del referenciat estudi,signat i visat (si s'escau) per un Tècnic competent.

  • Full de designació del coordinador de Seguretat i Salut,

    en cas de ser necessari segons el RD 1627/1997.

  • Projecte de telecomunicacions, per duplicat en format paper,

    i un en format digital, visat (si s’escau) pel Col·legi Professional pertinent, sempre que l’edifici estigui subjecte a divisió horitzontal o dedicat a lloguer.

  • Projecte d’instal·lacions tèrmiques en els edificis,

    per duplicat en format paper, i un en format digital, visat (si s’escau) pel Col·legi Professional corresponent, segons el RD1027/2007, nou RITE.

  • Projecte tècnic Prevenció d’Incendis (per duplicat en format paper, i un en format digital),

    segons els models que podeu trobar a la D.G. Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments (per veure-ho, consulteu: www.gencat.cat/interior/bombers)

  • Pels casos previstos de construccions sotmeses al Control preventiu de la Generalitat en matèria de Prevenció d’Incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis, segons la Llei 3/2010, del 18 de febrer.

Canals de tramitació:

  • Presencial

Ajuntament de Vilanova del Camí

Plaça Castell, 1 - 08788 Vilanova del Camí - Barcelona
Telèfon: 938 054 422
Adreça electrònica: vilanovac@vilanovadelcami.cat
Horari:  
Atenció al públic: de 9 a 14 hores de dilluns a divendres i de 17 a 19:30 hores els dijous, excepte els mesos de juliol i agost

Darrera actualització: 21.12.2018 | 12:36