UMIC

El personal de la Diputació atén mensualment aquells dubtes i qüestions relacionades amb l’àmbit dels drets dels consumidors: etiquetatge i garanties de productes, compra i lloguer d’habitatges, serveis bancaris, assegurances, compravenda de vehicles, serveis postvenda o turístics, entre altres. El vehicle del personal tècnic de Consum de la Diputació de Barcelona farà parada a la plaça del Mercat de 10:30 h a 13:00 h per atendre les consultes de la població. El servei és gratuït i no cal demanar cita

El servei que ofereixen les UMIC està destinat als ajuntaments que, com Vilanova del Camí, no disposen de serveis municipals de Consum i té com a finalitat bàsica defensar els consumidors i els seus drets.

Línies de servei:

  • Informació i orientació
  • Tramitació de queixes i denúncies
  • Campanyes d'informació i sensibilització

A més a més, les UMIC també faciliten material informatiu i donen consells sobre com estalviar en les factures d'aigua, gas i electricitat, que són les consultes més habituals, juntament amb les relacionades amb les clàusules abusives en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.

Les UMIC formen part del programa de l’Oficina Provincial d’Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. La seva prestació està destinada als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de Consum i té com a finalitat bàsica defensar els consumidors i els seus drets.

És un servei obligatori:

No
Darrera actualització: 29.11.2023 | 10:56