Línia d’atenció 900 excepcional per a casos que es derivaran des dels Serveis Socials

Dimecres, 18 de març de 2020 a les 13:00

El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona ha activat una línia d’atenció 900 excepcional per atendre 2.000 persones grans que actualment no tenen aquest servei. El nou servei excepcional ja està operatiu en els municipis de la Conca d’Òdena: Igualada, Òdena, Vilanova del Camí i Santa Margarida de Montbui i, a partir d’aquest dimecres es posa en marxa a la resta de municipis de la província de manera progressiva. Seran els serveis socials municipals els que derivaran a les persones i en cap cas serà un telèfon obert al conjunt de la població

La nova línia es dirigeix principalment a persones d’edat avançada i majoritàriament amb malalties cròniques de base, factors que s’associen a un major risc de presentar complicacions greus en cas d’infecció pel COVID-19. És un servei totalment gratuït i d’atenció durant les 24 hores, i estarà en funcionament mentre la situació d’excepcionalitat ho requereixi.

L’objectiu és facilitar un canal de comunicació permanent a persones grans, que no són usuàries de teleassistència, i que en la situació actual poden experimentar situacions d’angoixa per manca d’informació.

Un servei extraordinari que s’ofereix a través del Servei Local de Teleassistència (SLT) de la Diputació de Barcelona

La nova línia 900 és un servei extraordinari que s’ofereix a través del Servei Local de Teleassistència (SLT) de la Diputació de Barcelona, -un servei pioner a tot l’Estat espanyol-, que atén actualment a 90.080 persones de tots els municipis de la província, de les quals el 74% son dones, el 49,5% són persones que viuen soles i el 48% tenen més de 85 anys d’edat.

Per això, des de l’inici d’aquesta pandèmia, l’SLT ha intensificat la seva atenció, fent un esforç extraordinari de professionals, tant a la central de recepció de trucades com a les 29 unitats mòbils distribuïdes per tot el territori de la província, que garanteixen una atenció durant les 24 hores.

La finalitat és que aquestes persones que estan desateses puguin tenir un servei que els hi proporcioni suport en cas de necessitar-ho. 

Segons explica la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, a la nova línia «s’hi podrà accedir a través dels Serveis Socials municipals, que faran arribar per correu electrònic a l’empresa Tunstall Televida, gestora del servei, les dades de les persones que volen tenir-lo».

Darrera actualització: 18.03.2020 | 16:34